Followers

Monday 25 November 2013

APA KHABAR SEMUA KAWAN-KAWAN?

Assalamualaikum semua...

Lamanya saya tidak menjengah blog ini. Apa khabar semua kawan2ku? 
image from google

Rindu pada semua kawan2..Rindu nak blogwalking. Tapi saya memang tak berkesempatan Sebabnya? Saya sudah bertukar kerja. Dan tempat kerja saya memang jauh dari rumah. Bukit Jalil ke Batu Caves. Travel pula by motor kapcai jer. Nak naik kereta mau jammed tak ingat.

Tak apalah kerja dulu, sambil-sambil cari cari kerja berdekatan dengan rumah. So sapa2 yang ada tahu vacancy kat belah2 cheras, puchong, dan berdekatan dengan sana bolehlah roger2 saya. Area KL pon takpa janji dkat dengan LRT, Komuter ke, senang sikit. Ikutkan memang malas nak datang kerja sini sebab jauh sangat. Tapi redha sahaja..semua ada hikmah. 

Sepanjang tak berblog ini , saya fokus kerja dan rumahtangga sahaja. Dan saya balik kampung ziarah kubur arwah ayah dan emak. Bersihkan rumah pusaka. Insya Allah nak balik kg dengan segera jika settle semua hutang piutang..huhu..

Siapa suka duduk di kampung ?? Dulu saya konon nak duk KL tapi bila dah duk KL lama rasa memang x boleh, sesak rasa di dada nih..hehe...saya suka duk kampung. Lain orang lain citarasanya kan kan. Yang da beli rumah atau memang famili orang KL memang dah biasa tak apa..Saya ni memang anak kampung sejati. 
Jadi kampung tetap di hati saya. 

Korang makan apa hari ini? 

Kepada yang belum saya bw dan belum saya follow back, bagi saya masa ya...

20 comments:

Anum said...

moning

musang said...

alhamdulillah..sihat

saya pun masa awal2 dok kl memang best tp bila dah lama jadi serabut kepala otak..duduk kampung lg best

Aisy Nasiha said...

Ai kak wan intan...
Nak jadi cikgu ganti tak? Ada 3 orang cikgu nak cuti bersalin bulan 1 ni.. cikgu geo, bm, sains.. haa.. minat tak?

Itulah..duduk kampung lagi best sebenarnya.. tapi kami xda pilihan sebab suami keje area ni. Kalau balik kg tak ada kerja la..

Unknown said...

salam kak intan...sihat alhamdulillah. Cuma bz lately dengan tugas2 di opis. Jangan stress2 yer kak. semoga di permudahkan segalanya. Saya pun mcm akak lah, mmg tak bole tinggal di KL, sekali sekala g jenjalan ok lah. Nak menetap d Kl tu bt masa ni tak lah rasanya....tak sesuai dgn jiwa kampung sy ni. hehehe

Syamimi Saad said...

asslmkm kak.. lama juga saya tak jengah ke sini kan.. tp still ingat kat kak intan.. :)
saya suka juga dok kmpng.. sebab tenang.. cuma dah biasa ngan umah taman mcm sekarang ni, so, suka dua2 nya sekali..ehehe

Mimie said...

welcome back kak intan..miss u

ewanthology said...

duk kg lg best...ramai 'miskin bandar' kt KL

Unknown said...

..dr dlu lg mmg x minat nk dok kl..bdr2 kck xpe la..

Unknown said...

assalamualaikum kak.. sihat? hmm.. psl rumah sewa, buat masa ni xde lagi la.. tp baru2 ni deqla tanya ida, ayah dia kata ada jugak rumah sewa area kg pdg blg.. deqla boleh try tanya ayah ida smula.. tp kalo akak nak, try jenjalan tanya org kg sana pun ok jugak.. utk kepastian dan kepuasan akak..

Miss N™ said...

nur pun suka duk kampung....heheh

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam k.intan..

misshhh you too..
alhamdulillah..sihat2 ajer kak..jauh jgk tu dari sini ke bt caves.. hati2 ye :)

senang2 mai la lepak umah cma..

Falsya said...

Hi kak intannnnn..kak intan keje kt batu caves ker?..dekat la ngan umah falsya..hehe

Unknown said...

salam cik intan...

akak pun suka duduk kat kg,rasa tenang je tp rezeki masih disini apa nak buat.. moga intan sihat2 je ye

pinky said...

salam kak... lama betul menyepi.... kalau akak tak drop komen kat blog xtau akak dah come back... hehehe... harap akak sihat2 ye...knapa tukar keja kak??? tak seronok ke keja tmpt lama??

Puan Kutu said...

mmg agak penat keja tempat jauh ni,apatah lagi kawasan bandar yg padat.sy dr dulu mmg tak boleh ngam n berjiwa dengan kl..rimas kot..sy tak suka kelam kabut dan bersesak dengan manusia..mula2 dpt kerja dulu terus reject KL..nasib baik takdpt sana..:)

Mia Kassim said...

Patutlah blog sunyi rupanya pindah tempat keja. Tempat baru memula mmg gitu lama2 biasalah kan.
Saya pun suka tinggal kat kg tapi dah keja kat bandar terpaksalah tinggal kat sini.:D

Tie HT said...

alhamdulillah, dapat juga baca entry baru intan,
akak duk kampung 9 tahun dah..
dulu duk serdang, beli rumah kat sana..
now dah jual rumah tu nk buat rumah kat lipis, insha Allah..sonok duk kampung,nyaman jer kan kan :)

Anonymous said...

Tq masih sudi jenguk KA yer !

wantie said...

akak pun suka duduk kampung. kalau ada kerja kat kampung terus aja akak pindah. tapi tu lah kat kampung tak de kerja la pulak.
tak kan nak menempek ngan mak ayah kan.

sian pulak ngan mak, ate selama ni boleh hulur sikit sikit dah tak boleh.

tapi kan... akak memang nak balik duduk kampung suatu hari nanti. siap dah beli umah kat area kampung agi tau.

QasehnyaRania said...

jauhnya
in shaa Allah pasti ada nanti

sy suka ruma dkelilingi sawah padi.nyaman segar dan tennag je